יצירתיות בעסקים - אפרת אבלאי

יצירתיות בעסקים - Design Thinking

מה זה יצירתיות?

לפי ויקיפדיה:

יצירתיות היא תהליך ההפקה של רעיונות מקוריים ורלוונטיים לסיטואציה הנתונה. 

בשבילי יצירתיות זה- לא להיתקע

יצירתיות זה למצוא דרכים חדשות ולא להיתקע על דרך אחת שלא עובדת או שעובדת אבל צריכה ריענון. לא להמשיך לעשות את אותם הדברים שעשינו ב- 10 השנים האחרונות. למצוא דרכים טובות יותר. חדשות. חדשניות.

יצירתיות תורמת לעסק

יצירתיות פותרת לנו בעיות, מוציאה אותנו מקשיים. יצירתיות חוסכת לנו זמן, חוסכת לנו כסף ומונעת בזבוז מיותר.

חוסכת לנו משאבים שהולכים על פתרונות שלא יעבדו, יקרים מידי, שלוקחים יותר מידי זמן ושיש פתרונות טובים מהם.

יצירתיות מספקת סביבת עבודה נעימה ומקבלת – כאשר אנחנו לא מבטלים שינויים ופתרונות יצירתיים – נוצרת תרבות ארגונית של קבלה והכלה עבורנו ועבור העובדים שלנו.

יצירתיות מאפשרת לנו להתקדם בכיוונים ייחודיים שאחרים לא מכירים או לא חשבו עליהם, להיות ראשונים.

מתי משתמשים ביצירתיות בעסקים?

אפשר להשתמש ביצירתיות כדי:

  • לפתור בעיות בעסק
  • למצוא דרכים חדשות לעשות דברים
  • כדי לנצל הזדמנויות שאותן אנו פוגשים בדרך

כדי לפתור בעיות בצורה יצירתית ניתן להשתמש במושג שנקרא design thinking

design thinking בעסק קטן

. Design Thinking

 זוהי דרך לפתרון בעיות שבה אנחנו מתמקדים בפתרונות ולא בבעיה.

אם פעם כשהיתה בעיה בארגון היו עובדים שעות וימים ויותר מזה על הגדרה מדוייקת של הבעיה כדי להתחיל לחפש לה פתרון,

בשיטה החדשה אנחנו מתחילים דווקא בפתרונות.

בשלב הראשון נתחיל בהעלאת רעיונות לפתרונות

נחשוב על רעיונות רבים ומגוונים לפתרונות הגיוניים ופתרונות מופרכים, פתרונות אפשריים ובלתי אפשריים.

לא נפסול אף רעיון על הסף.

בשלב השני נבחר כמה רעיונות

נעשה אלימינציה ונחליט עם אילו מהפתרונות שהעלינו לא נתקדם.

נבחר קומץ רעיונות שאיתם נמשיך לשלב הבא ואותם נבחן יותר לעומק.

בשלב השלישי נתקדם עם הפתרונות שנבחרו 

נניח שהעלינו 30 רעיונות בשלב הראשון ומתוכם בחרנו להמשיך עם חמישה.

בשלב זה נתקדם ונבדוק את חמשת הפתרונות האלה ולאחר שננסה אותם,  נדע באיזה מהם שווה להשקיע ונתקדם איתו הלאה.

במקרים מסויימים נוכל להמשיך עם כמה מהפתרונות- הם לא חייבים לבוא האחד על חשבון השני ויכול להיות שביחד הם יפתרו את הבעיה. הכל שאלה של משאבים (זמן, כסף, עובדים, חומרים- תלוי בעסק).

בכל מקרה מדובר בשיטה ״רזה״ ומהירה- היא חוסכת זמן יקר ומאפשרת Time to Market קצר יותר.

יש עוד דרכים להשתמש ביצירתיות בעסק, כמובן. על זה בפוסט אחר. 

ספרי לי בתגובות איך את משתמשת ביצירתיות בעסק שלך 🙂

ואם את מרגישה שאת לא מספיק יצירתית, תדעי שיצירתיות אפשר לפתח וזה לא שיש לך אותה או אין לך אותה! על דרך לפיתוח יצירתיות את יכולה לקרוא כאן

וכאן תוכלי לקרוא על אימון עסקי לנשים.

שתפי את הפוסט

דילוג לתוכן