במה את טובה? ניהול מתוך חוזקות
למה את מבזבזת את הזמן שלך על מה שאת לא טובה בו?
כל אחת מאיתנו טובה בדברים אחרים, חלק מאיתנו טובות במכירות וחלק מאיתנו טובות בשיווק. חלק טובות בהקשבה וחלק בדיבור והעברת המסר שלה. חלק טובות באקסל וחלק דווקא בפאואר פוינט.
הנקודה היא – שאמנם כולנו נולדנו שווים, אבל אנחנו לא זהים.
כל אדם נולד עם פוטנציאל.
פוטנציאל לחוזקות, לכישורים- דברים שבאים לו בקלות והוא פשוט טוב בהם ועושה אותם ללא קושי או מאמץ.
ולעומת זאת, יש דברים שבהם אותו אדם יתקשה, שבהם הוא יהיה פחות טוב וכדי להיות טוב בהם הוא יצטרך מאד להתאמץ, ולא משנה כמה הוא יתאמץ, הוא אף פעם לא יצטיין בדבר הזה- כי זו לא החוזקה הטבעית שלו.
יש ספר מאד מעניין שקראתי כשהייתי בצבא. קראו לו: ״ועכשיו, גלה את חוזקותיך״. הוא מבוסס על מחקרים גדולים וארוכים, והוא מדבר על 34 תמות (Themes) של חוזקות, שיש לכל אחד מאיתנו, ברמה מסויימת (למשל כריזמה, אמפתיה, חשיבה אסטרטגית ועוד). לספר מצורף מבחן אונליין שמאפשר לקבוע מהן החוזקות שלך, כאשר ה-5 הראשונות הן אלו שחזקות במיוחד אצלך, וה-5 האחרונות הן אלו שהכי פחות חזקות אצלך (אפשר לקרוא להן חולשות).
אם את מעוניינת לגלות מה החוזקות שלך, את יכולה להיכנס לאתר של גאלופ Clifton's Strengths ולעשות בעצמך את השאלון (*בתשלום).
בעיקרון, ה״אני מאמין״ של ארגון גאלופ (ושלי) הוא שאנשים, צוותים וארגונים צריכים להתנהל ולנהל מתוך החוזקות שלהם.
אין שום סיבה לבזבז את הזמן שלך בניסיון ללמוד ולהשתפר במשהו שאת לא טובה בו באופן טבעי, כדי שאולי יום אחד תגיעי בו לרמה בינונית, אלא עדיף להשקיע את הזמן הזה בהצטיינות במה שאת כבר טובה בו באופן טבעי.
הצעד הראשון הוא לזהות במה את טובה באופן טבעי.
אלו בדרך כלל הדברים שבאים לך בקלות, הדברים שכשאת עושה אותם הזמן עובר לך מאד מהר, הדברים שאותם את עושה בצורה מעולה שוב ושוב כל פעם מחדש.
אלו הכשרונות הטבעיים שלך שאם תשקיעי את הזמן בלחזק אותם, הם יהפכו לחוזקות אמיתיות- כאלו שתוכלי להשתמש בהן בכל דבר שתעשי.
זה נכון. לפעמים אנחנו צריכות לעשות דברים שאנחנו פחות טובות בהם, דברים שאנחנו פחות אוהבות. זה יכול להיות שיווק או מכירות, זה יכול להיות הנהלת חשבונות או מעקב אחר נתונים בגוגל אנליטיקס.
גם כאן אפשר להשתמש בחוזקות שלנו! וזה הטריק. למצוא איך להשתמש בחוזקות שלנו כדי להתגבר על החולשות שלנו. אם את טובה בניתוח נתונים אבל פחות טובה במכירות, איך תנצלי את היכולת הזאת של ניתוח הנתונים כדי לשפר את המכירות שלך?
דבר נוסף שחשוב לציין הוא השילוב של החוזקות. לכל אחת ואחד מאיתנו יש שילוב ייחודי של 34 התמות. אין (כמעט) אף אדם בעולם שיש לו את אותן החוזקות שיש לך, באותו הסדר (הסדר חשוב, זוכרת? 5 הראשונות הן החוזקות החשובות שלך, ה-5 הבאות חשובות גם הן ומכאן זה יורד עד הך5 האחרונות שהן החולשות שלך).
השילוב הזה חשוב גם ברמת האדם עצמו, הפרט הבודד, וגם ברמת צוות של אנשים שעובדים ביחד או ארגון שלם עם מחלקות מלאות.
צוות מנצח הוא כזה שיש בו אנשים מסוגים שונים- אנשים עם חוזקות שונות- אשר כל אחד ואחת מהם עושה מה שהוא טוב בו, מה שהוא חזק בו.
אם כל אחד מאיתנו יוכל לעסוק במה שהוא טוב בו- נוכל להתקדם הרבה יותר מאשר אם נעשה את הדברים שאנחנו פחות טובים בהם.
הכוונה כאן היא פחות למקצוע ולתחום העיסוק שלך, אלא יותר לדרך שבה את מבצעת את העבודה שלך. הדרך שבה את ניגשת לדברים ופותרת בעיות.
לפי הגישה הזאת, של ניהול מתוך חוזקות, צריך לאפשר לאנשים לעשות את הדברים בדרך שלהם ולא לכפות עליהם דרך שמתאימה לאנשים אחרים- כי הרי, כל אחד הוא ייחודי עם חוזקות ייחודיות לו.
זהו בגדול.
אם את רוצה להכיר ולהבין לעומק את החוזקות שלך, גם על זה אנחנו עובדות כחלק מתהליכי האימון: אימון עסקי לנשים או אימון אישי לחיים (קואוצ׳ינג).
לקריאה על ניהול מתוך חוזקות היכנסי לאתר של גאלופ.
בהצלחה!