3 דברים חשובים לעשות כשיש לך אתר חדש - קידום אורגני
יש לך אתר חדש?
איך תשיגי מבקרים באתר הזה? איך תשיגי לקוחות באמצעותו?
זה שיש לך אתר חדש, זה לא אומר שבאופן מיידי יתחילו להגיע אליו אנשים.
הנה 3 דברים חשובים שכדאי שתעשי אם יש לך אתר חדש ואת רוצה שיגיעו אליו אנשים.
1. קידום אורגני הכי הכי בסיסי
דבר ראשון, כדאי שתדעי אילו אנשים את רוצה למשוך לאתר שלך.
- אנחנו רוצות שייכנסו הלקוחות שלנו כמובן. הלקוחות העתידיים, הלקוחות הקיימים, הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות האידיאליים.
- אנחנו לא רוצות שייכנסו סתם אנשים לא רלוונטיים, אלא אנשים מקהל היעד שלנו- האנשים שיש סיכוי שיהפכו להיות לקוחות שלנו. וזה לא משנה אם מדובר באתר חנות או באתר תדמית- בכל מקרה המטרה שלנו היא שהקהל יהיה כזה שבסופו של דבר יהפוך ללקוח.
מה קורה כשנכנסים לאתר אנשים לא רלוונטיים?
או ליתר דיוק כשהתוכן באתר לא רלוונטי עבורם?
מה שיקרה, כנראה, זה שהתוכן לא יעניין אותם והם יצאו מהאתר שנייה אחרי שהם ייכנסו.
ולמה זה בעייתי?
כי אנחנו צריכות לחשוב על גוגל.
נכון שכשבנית את האתר שלך רצית גם שאנשים יבקרו בו? שיגיעו אלייך לקוחות דרכו?
אם יש לך אתר- חשוב מאד שתקדמי אותו גם בצורה אורגנית בגוגל.
מה זה אומר?
אולי לא ידעת אבל אני מגיעה מעולם קידום האתרים בגוגל. אז אם יש דבר שאני אוהבת זה תוכן ובעיקר כזה שמתאים לקידום האתר או העסק.
מה זה קידום אורגני?
קידום של האתר במנועי החיפוש (בעיקר גוגל, בארץ)- במטרה שהוא יופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש.
אורגני זה אומר בצורה טבעית, ובעיקר לא ממומן- כלומר לא פרסום, לא מודעות.
לפי מחקרים יש חשיבות גדולה מאד למיקום בתוצאות החיפוש. ככל שהאתר שלך נמצא יותר גבוה בתוצאות, ככה יש סיכוי גדול יותר שייכנסו אליו.
מבחינת CTR (Click Through Rate – כלומר שיעור ההקלקות על הקישור לאתר, או מספר הכניסות שהיו לאתר דרך עמוד התוצאות בגוגל.) יש הבדל גדול אם האתר שלך מופיע במקום 1-2 לעומת מקום 6, ושלא נדבר על העמוד הראשון לעומת העמודים הבאים. יש סיכוי של פי 10 שיקליקו על האתר שלך אם הוא נמצא במקום הראשון (האורגני, לא הפרסומות שמעל) לעומת המקום ה- 10!
(את יכולה לקרוא על אחד המחקרים כאן באתר של Backlinko)
אז את רואה כמה זה חשוב שהאתר שלך יופיע במקומות הגבוהים ביותר בגוגל.
קידום אורגני הוא תחום רחב מאד וכולל את תת התחומים הבאים:
קידום On page
כל מה שקשור לשימוש במילות המפתח בעמודים השונים בהתאמה ולאופטימיזציה של התוכן באתר.
SEO טכני או On site
כל מה שטכני באתר – אם זה המהירות שלו, אם זה התאמה לנייד, אם זה פירורי לחם ועוד הרבה דברים אחרים.
קידום Off page
כל מה שמחוץ לאתר וכולל בניית קישורים, שהם חלק מהותי מהקידום האורגני. בגדול- ככל שיש יותר קישורים (רלוונטיים, איכותיים, סמכותיים – על כך נדבר בפרק הבא:)) לאתר שלנו, כך זה נותן אינדיקציה לגוגל שהאתר שלנו איכותי ושווה לקדם אותו למקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש.
כדי לעשות את הקידום האורגני של האתר שלך את יכולה להשתמש בשירותים של מקדם או מקדמת אתרים, אבל יש הרבה דברים שאת יכולה לעשות בעצמך (אולי נדבר על זה בפוסט אחר בהמשך).
2. הוספת Google Analytics ו- Google Search Console
חשוב חשוב חשוב-
כשיש לך אתר חדש- להתקין בו Google Analytics ו- Google Search Console.
מה זה נותן לך?
בעזרת Google Search Console:
תוכלי להבין מה המצב של האתר שלך- אם יש קישורים שלא עובדים, אם יש בעיות מבחינת ההתאמה למכשירים ניידים ועוד.
תוכלי לשלוח מה שנקרא ״מפת אתר״ ולעזור לוודא שהאתר שלך – עם כל העמודים שבו- יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.
ותוכלי גם לגלות מה אנשים מחפשים בגוגל כשהם מוצאים את האתר שלך, עבור אילו ביטויי חיפוש האתר שלך מופיע בתוצאות, באיזה מיקום בתוצאות הוא מופיע, איזה עמוד בדיוק מופיע עבור איזה ביטוי, כמה אנשים הקליקו על הקישור ונכנסו לאתר שלך ועוד כל מיני פרטים חשובים שבעצם אומרים לך- מה את צריכה לעשות עכשיו, מה לשפר, על מה לעבוד, מה לתקן.
בעזרת Google Analytics:
תוכלי להבין מה אנשים עושים באתר שלך. על מה הם מקליקים? לאילו עמודים הם הולכים?
כמה זמן הם נשארים באתר?
מאיזה עמוד הם מגיעים לאתר? מאיזה עמוד הם יוצאים ממנו? (כלומר- אילו עמודים את צריכה לשפר)
תוכלי להבין גם מאיפה אנשים מגיעים לאתר שלך.
יש כמה אפשרויות ומקורות שמהם אנשים מגיעים לאתר שלך:
א. חלק מגיעים באופן ישיר
הם כותבים את כתובת האתר (URL) בשורת הכתובת בדפדפן שלהם, ונכנסים לאתר ישירות.
ב. חלק מגיעים מהפניות
שלחת להם קישור או שהם נתקלו בקישור באתר אחר והקליקו עליו.
ג. חלק מגיעים מהרשתות החברתיות
הוספת קישור לפוסט או לתגובה ברשת והם הקליקו עליו.
ד. חלק מגיעים מקידום ממומן
פרסומות- אם את עושה כאלו.
ה. חלק מגיעים בצורה אורגנית
וזה החלק הכי משמעותי לנו מבחינת הקידום האורגני של הקהל שלך.
אלה הגיעו מחיפוש בגוגל.
מה הם חיפשו?
בואי נניח שקוראים לך שירה כהן ואת עוסקת בעיצוב פנים. אז יש כמה אפשרויות:
- הם יכלו לחפש את שמך: ״שירה כהן״ ולהגיע אלייך.
- הם יכלו לחפש את תחום העיסוק שלך ״מעצבת פנים״ ולהגיע אלייך.
- הם יכלו לחפש מוצר ספציפי: ״עיצוב חדר שינה״ ולהגיע אלייך.
- או שהם בכלל חיפשו משהו שמעסיק אותם ומתקשר לעיצוב פנים, למשל: ״איך לבחור מנורות לחדר שינה?״ ולהגיע אלייך.
ומה שיש לנו כאן אלו ביטויי חיפוש רלוונטיים לתחום שלך.
כל ביטויי החיפוש האלה ועוד רבים אחרים, חשובים לעסק שלך וכדאי שאנשים יגיעו לאתר שלך באמצעותם (דרך גוגל ולא רק).
וכאן אנחנו מגיעות למילות המפתח.
3. מחקר מילות מפתח
מילות מפתח הן השאילתות, הביטויים, המושגים, המילים והמשפטים שעבורם אנחנו רוצות שהאתר שלנו ידורג בגוגל.
כלומר, מילות המפתח הן התשובה לשאלה: עבור אילו חיפושים שהלקוח האידיאלי שלנו מחפש בגוגל (או מנוע חיפוש אחר) אנחנו רוצות שהאתר שלנו יופיע ברשימת התוצאות?
אם יש לך, למשל, עסק שמוכר תמונות מעוצבות לבית, מילת מפתח מתאימה יכולה להיות "תמונות מעוצבות למכירה".
במקרה זה אנחנו מניחות שלקוחות פוטנציאליים שמחפשים לקנות תמונות, יחפשו בגוגל את הביטוי "תמונות מעוצבות למכירה" ואנחנו רוצות שהאתר שלנו יופיע כתוצאה הראשונה ברשימת התוצאות שמציג גוגל לחיפוש הזה.
חשיבות בחירה נכונה של ביטויי מפתח
לבחירה נכונה של מילות מפתח לאתר, עמוד או דף נחיתה, יש חשיבות מאד מאד גדולה.
בחירה נכונה של המילים תביא אלינו תנועה נכונה ואיכותית לאתר, תנועה של מבקרים בעלי פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות או משתמשים בשירות שלנו.
המבקרים הנכונים הם אלו שייכנסו לאתר, יישארו בו זמן ממושך וגם יבצעו בו כל מיני פעולות כמו צפייה בסרטונים, קריאת מאמרים, דפדוף בין העמודים השונים ויצירת קשר בטופס או בטלפון דרך האתר וכך יהפכו, בשאיפה, למשתמשים וללקוחות שלנו.
לדוגמא, אם ניקח שוב את העסק לתמונות מעוצבות,
לא נרצה שיגיעו אלינו לאתר, למשל, מבקרים שמחפשים להכין אלבום דיגיטלי לתמונות שלהם- מבקרים כאלה ייכנסו לאתר ובשנייה שיבינו שזה לא המקום הנכון- יצאו ממנו מיד, תוך כדי שהם מגדילים את שיעור היציאה מהאתר (אחוז המבקרים שנכנסו לאתר ומיד יצאו ממנו מתוך סך המבקרים באתר) – דבר שפוגע בדירוגים שלנו בגוגל.
מעבר לכך, המטרה שלנו היא בסופו של דבר למכור תמונות מעוצבות ולכן נרצה להביא טראפיק (תנועה) של משתמשים שמחפשים לקנות תמונות מעוצבות.
סיבה נוספת שבגללה כדאי לנו להשקיע במחקר מילות מפתח היא הדירוגים של האתר שלנו – המיקומים שלו בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל.
אם אנחנו בוחרות את המילים הנכונות לאתר שלנו, המילים שאותן קל וטבעי לנו לשלב באתר, כי הן בעצם הנושא המרכזי שלו והן מייצגות את מה שהאתר שלנו מציע למבקרים, אז סביר להניח שגוגל יחשוב ש"מגיע" לאתר שלנו להיות מדורג במיקום גבוה עבור המילים הללו.
המטרה של גוגל, במקרה הזה, היא למקסם את חוויית המשתמש במנוע החיפוש, ולהציע לו את התוצאות הטובות והמתאימות ביותר לשאילתת החיפוש שלו.
לכן כשאנחנו בונות את האתר שלנו, או כאשר אנחנו משפרות אותו לצורך אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO), אנחנו תמיד צריכות לחשוב על השילוש הקדוש: אנחנו, המבקר וגוגל.
אנחנו – הכוונה – מי אנחנו, מה אנחנו מציעות למבקר, מה הערך המוסף שאנחנו מספקות לו, מהם השירותים והמוצרים שלנו, מה המטרה שלנו בעצם.
המבקר – מי הוא, מה הרקע שלו, מה אנחנו רוצות שהוא יעשה באתר שלנו, מה המטרה שלו, השאלה שלו, הבעיה שלו – שהאתר שלנו יכול לפתור עבורו.
וכמובן גוגל – מה שעומד בינינו לבין ההגעה אל המבקר האידיאלי שלנו זה גוגל ולכן אנחנו צריכות לדאוג לבנייה נכונה של האתר והתכנים בו ושימוש נכון ברשתות חברתיות ובמה שנקרא- Off Page SEO כדי שגוגל יבין שהאתר שלנו הוא התשובה הנכונה והטובה ביותר למה שחיפש המחפש.
חשוב חשוב חשוב!
כמו בהרבה דברים בעסק ובחיים בכלל- מה שחשוב הוא מיקוד.
לא להתפזר על המון מילות מפתח, ולא להגזים במספר הפעמים שאת חוזרת על מילות המפתח בתוכן שלך כדי שזה לא ייחשב לספאם.
בהמשך אעלה פוסט נוסף על שימוש במילות מפתח, אבל בינתיים- כדאי שתבני מפה של מושגים ומילות מפתח שעבורם את רוצה לקדם את האתר שלך. כמו שמש רעיונות- תבני לך שמש מושגים.
יש כמה דרכים לעשות תהליך של מחקר מילות מפתח (אולי בהמשך אעלה פוסט גם על זה) אבל כרגע, תתחילי בלחשוב עבור אילו מושגים את רוצה שייכנסו לאתר שלך, ותצרי לך רשימה כזאת. על בסיס הרשימה – תתחילי לבנות את התוכן באתר שלך.
דבר נוסף שאני רוצה לציין..
מבקרים לא מגיעים לבד.
לפעמים אנחנו עובדות הרבה על אתר חדש ומהמם. מתרגשות מאד, במקרה הטוב, אנחנו מספרות לכמה חברים ובני משפחה, אבל זה לא ממש מספיק ולא ממש קורה שום דבר.
לאט לאט ההתלהבות הראשונית נרגעת, האתר עומד שומם ואף אחד לא מגיע לבקר 🙁
אז אני אגלה לך סוד- אף אחד לא יידע שיש לך אתר אם לא תגידי לו.
לכן הדבר הראשון שכדאי שתעשי- תספרי לכולם!
יש לך דף עסקי בפייסבוק? יש לך אינסטגרם? יוטיוב?
כל מה שיש באמתחתך- תשתמשי בו!!
תספרי לכולם שיש לך אתר חדש, תשתפי אותו ברשתות החברתיות.
(מבחינת הקידום האורגני, אגב.. זה לא כל כך משפיע, לפחות לא באופן ישיר. אבל בהחלט תורם באופן עקיף ולכן זה חשוב מאד!)
האתר שלך הוא הנכס הדיגיטלי העיקרי שלך.
הרשתות החברתיות, לצורך העניין, הן רק בהשאלה.
בעמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו תלויות בצוקרברג, למשל. בכל רגע העמוד שלך יכול להיחסם מסיבה זו או אחרת ואופס- הלך ה״נכס״.
חשוב שתשקיעי באתר שלך, גם אם זה רק אתר תדמית – אלו הפנים של העסק שלך. ובמיוחד אם מדובר בחנות אינטרנטית. במקרה הזה זה ממש העסק שלך.
תשקיעי בו. בקידום האורגני שלו.
תשפרי אותו כל הזמן. תבקשי פידבקים מאנשים ותערכי שינויים באתר.
אבל.. אל תצפי למושלם.
יש כאלה שמחכות שזה יהיה מושלם לפני שהן ״משחררות״.
אין סיבה.
תתחילי, זה הכי חשוב.
את מוזמנת גם להיעזר בי- אימון וליווי עסקי לנשים.