9 שלבים לכתיבת תוכן לאתר
- , קידום אורגני, תוכן
איך מוצאים רעיונות לכתיבה?
החלטת לכתוב בלוג. זה מעולה.
קבלי תהליך של 9 שלבים שיעזור לך למלא את הבלוג שלך בתוכן רלוונטי לקהל שלך ולעסק שלך.
שלב 1 – רעיונות
תתחילי בלזרוק רעיונות- כל מה שעולה לך שקשור לעסק שלך.
את יכולה ליצור שמש רעיונות- בהתאם לעסק שלך, לתחום העיסוק שלך, למוצרים ולשירותים שלך, שאלות ששואלים אותך או שאת רואה ששואלים אחרים, נושאים הקשורים לעסק שלך, לתחום שלך או למוצרים שלך.
לדוגמה:
נניח שאת קוסמטיקאית שמציעה טיפולי פנים.
שאלות ששואלים אותך לגבי המוצר הזה:
מה היתרונות שלו?
איך הוא תורם לבריאות העור?
נושאים שקשורים למוצר הזה:
כמה זמן זה לוקח?
זה כואב?
שאלות ששואלים אותך לגבי תחום העיסוק שלך:
מה היתרון בלפנות לקוסמטיקאית?
למה צריך את השירות שלך?
שאלות שראית שנשאלות במקומות אחרים:
כמה זה עולה?
שאלות ששואלים אותך לגבי העסק שלך:
מה מיוחד בך דווקא?
למה לבוא דווקא אלייך?
תחשבי סביב איזה מהנושאים האלה את יכולה ליצור מאמרים ותכנים (למשל: מה היתרון בטיפול פנים?) ואיזה מהנושאים האלה צריך להיכנס במקום אחר באתר (למשל: שעות פעילות- בעמוד ״יצירת קשר״, מחירים- בעמוד ״שירותים״ אם בכלל, מי את- בעמוד ״אודות״ וכו׳).
כדי למצוא רעיונות לתוכן
בקובץ הזה תמצאי טבלה שתעזור לך לסדר את התוכן שאת עומדת לכתוב וגם רשימה של כלים שימושיים שיעזרו לך ליצור את התכנים הכי טובים ומתאימים לקהל שלך.
כדי לערוך אותה- צרי לעצמך עותק.
שלב 2 – השתמשי במילות מפתח
מילות מפתח הן ביטויי חיפוש שבהם משתמש קהל היעד שלך כשהוא מחפש בגוגל או במנוע חיפוש אחר (כולל פייסבוק וכו׳).
כשאת בונה תוכן לאתר שלך, כדאי שתשתמשי במילות מפתח פה ושם, בצורה טבעית ולא מציפה.
כל עמוד ועמוד באתר שלך צריכים לעסוק בנושא מסויים שקשור אלייך ולעסק שלך, לתחום העיסוק שלך, למוצרים ולשירותים שלך.
מילות מפתח עוזרות לגוגל להבין במה האתר שלך, הבלוג שלך והפוסטים שלך עוסקים כך הן מגדילות את הסיכוי שהאתר שלך יעלה בתוצאות החיפוש לשאילתות רלוונטיות.
למשל, אם את קוסמטיקאית מרחובות ולקוחה פוטנציאלית מחפשת ״טיפול פנים ברחובות״ את רוצה שהאתר שלך יעלה בתוצאות הראשונות כדי שלא תפספסי אותה.
כדאי שהוא יעלה גם כשאותה לקוחה מחפשת ״איך מטפלים בעור שמן?״ או ״איזה חומרים הכי טובים לעור מסביב לעיניים?״.
וכדאי שכשהאתר שלך עולה בתוצאות- מדובר בעמוד איכותי עם תוכן מקיף ומקורי שיעניין את מי שייכנס אליו.
לכל עמוד ומאמר שאת מעלה באתר התאימי 1-2 מילות מפתח רלוונטיות. הכניסי אותן לעמוד בצורה הגיונית וטבעית והקפידי שהעמוד כולו יעסוק בתוכן הזה בצורה זו או אחרת.
אל תשתמשי בהן בהגזמה!
את מסכימה איתי שאחד הדברים הכי מעצבנים זה להיכנס לאתר ולראות טקסט בסגנון הזה:
״מחפשת קוסמטיקאית ברחובות? כדי להגיע לקוסמטיקאית ברחובות, כדאי שתדעי שיש קוסמטיקאית ברחובות לטיפול פנים שמקבלת גם בשעות הערב המאוחרות ברחובות.״
אז תשתמשי בהן רק בצורה טבעית והגיונית כך שיהיה נעים לקרוא.
שלב 3 – מחקר מתחרים
היכנסי לאתרים של המתחרים שלך.
אלו יכולים להיות מתחרים שאת מכירה, או שתעשי חיפוש בגוגל עבור אחד המוצרים שלך ותראי מי עולים במקומות הראשונים.
תבדקי על מה הם כותבים? איך הם כותבים? באילו מושגים הם משתמשים?
באיזו שפה הם מדברים?
יש להם בלוג?
עד כמה התוכן שלהם מקיף ואיכותי? מה חסר בו? מה את יכולה להוסיף? איך את יכולה לחדש?
תכתבי לך בנקודות את הדגשים החשובים– מה חשוב שתכתבי בתוכן שלך, מה חשוב שיהיה שם שאין במקומות אחרים.
שלב 4 – כתיבה
הגיע הזמן להתחיל לכתוב.
את יכולה לחלק את המאמר ל-3 חלקים: (כמו בבית הספר, זוכרת?)
- פתיחה
שבה את מציגה את הנושא של המאמר. על מה את הולכת לספר? - גוף הטקסט
תכתבי את המאמר בהתאם לנושא שלו ולצורה שבה את רוצה להציג אותו. - סיכום
מה השורה התחתונה? מה הנקודה הכי חשובה במאמר שלך שאת רוצה שהקורא ייקח איתו? תזכרי שבד״כ מה שהקורא זוכר זה את ההתחלה ואת הסוף אז שימי את מה שחשוב בדיוק כאן.
ואל תשכחי להוסיף איזושהי קריאה לפעולה.
מה את רוצה שהקורא יעשה אחרי שהוא קורא את המאמר שלך? שישתף אותו? שיגיב לך בתחתית העמוד? שיקרא מאמרים נוספים? שישלח לך פנייה בטופס ״יצירת קשר״?
שלב 5 – עריכה
זה הזמן לעבור על מה שכתבת ולראות מה את צריכה להוסיף ובעיקר- מה את יכולה להוריד.
מה לא חשוב באמת כדי להעביר את המסר.
שלב 6 – הוספת קישורים
אם המאמר מזכיר מוצרים מסויימים שאת מציעה – הוסיפי קישורים בגוף הטקסט שמובילים אל רכישת המוצר או אל טופס יצירת קשר לפנייה אלייך לגבי השירות.
בכל מקרה- הוסיפי קישורים למאמרים נוספים בבלוג או עמודים רלוונטיים. את רוצה להשאיר את הקורא באתר שלך כמה שיותר, גם מבחינת הקשר ביניכם וגם מבחינת קידום האתר שלך (זמן השהייה באתר זה אחד המדדים של איכות התוכן שבו מבחינת גוגל).
שלב 7 – הוספת גרפיקה
הוסיפי תמונות רלוונטיות לתוכן שלך.
גם ״תמונה ראשית״ וגם תמונות בתוך הטקסט.
אם תוסיפי סרטונים זה בכלל יהיה מעולה.
את יכולה להוסיף גם תרשימים או איורים או כל דבר שיכול להתאים ולעניין את הקהל שלך.
שלב 8 – עריכה אחרונה
כן כן, קראי שוב את המאמר שלך. חפשי טעויות ושגיאות כתיב- הרבה פעמים אנחנו מפספסות אותן בקריאה ראשונה ושנייה.
תבדקי אם יש דברים להוסיף או להוריד מהמאמר.
שלב 9 – שיתוף
זה לא מספיק רק לכתוב את המאמר- את צריכה גם לשתף אותו.
המאמר באוויר?
שתפי אותו ברשתות, באתרים אחרים אם את יכולה, לחברים שזה יעניין אותם או ללקוחות שלך. שתפי אותו בכל מקום שאת יכולה. בכל מקום שבו הקהל שלך נמצא.
את יכולה להשתמשי בקובץ שהכנתי
בו תמצאי טבלה שתוכלי למלא בה את כל הפרטים לגבי התוכן שתכתבי ובנוסף רשימת כלים שימושיים שיעזרו לך ליצור את התוכן הנכון לקהל שלך.
כדי לערוך את הטבלה- צרי לעצמך עותק.
את מוזמנת גם ליצור קשר או לקרוא על אימון וליווי עסקי לנשים.