4 רעיונות להשגת לקוחות
אם את עוברת תקופה מאתגרת בעסק, אין מספיק לקוחות ואת לא יודעת איך להשיג לקוחות חדשים-.
תסתכלי על הרשימה הזאת.
תמצאי כאן 4 דרכים שבהן תוכלי לקבל רעיונות חדשים להגעה ללקוחות נוספים.
1. מה הסיבה?
קודם כל, להבין מה הסיבה לכך שאין מספיק לקוחות כרגע. אחרי שתביני מה הסיבה – תוכלי לחשוב איך לשנות את המצב. את יכולה להשתמש בשיטת Root Cause Analysis ולנסות למצוא את שורש הבעיה. לשאול 5 פעמים למה – ולהגיע לסיבה הראשונית שאם תשני אותה- תוכלי לשנות את המצב כולו. למשל-
למה את לא מצליחה למכור את הקורס הדיגיטלי שלך? כי עכשיו אוגוסט ואנשים לא קונים.
למה? כי יש להם הרבה הוצאות
למה? כי הם רוצים לשמור את הכסף שיש להם לדברים אחרים
למה? כי הקורס לא מספיק חשוב להם, הם לא מבינים את התועלות שלו
למה? כי את לא מספיק מתקשרת להם את התועלות
* כאן את מקבלת ממש רעיון מה את יכולה לעשות כדי לשפר את המכירות – לתקשר יותר את התועלות של הקורס הדיגיטלי שלך. ברור שיכולות להיות סיבות אחרות ולכן אפשר להתחיל את התהליך שוב ולראות לאן הוא ייקח אותך הפעם.
2. שיטת Design Thinking
לחילופין, עזבי את הסיבה לכך שאין לקוחות – תתחילי ישר לחפש פתרונות יצירתיים להשגת לקוחות נוספים. לא משנה מה הרעיון או כמה הוא נשמע ״לא הגיוני״ – תתחילי בלזרוק רעיונות לאוויר. כמה יותר רעיונות. רשמי אותם על דף. אחר כך תסתכלי על הרעיונות שרשמת ותתחילי לנפות אותם. תבחרי לנסות 2-3 מהם לתקופה קצרה ולאחריה תבדקי: מה שעובד- תמשיכי, ומה שלא- לא.
3. מה עבד לך בעבר?
הסתכלי על ההסטוריה של העסק שלך – בשיווק ללקוחות חדשים וקיימים, אילו שיטות עבדו לך בעבר? מה עזר לך להשיג לקוחות ומכירות? איפה היה לך הכי קל לסגור את העסקה? עם אילו לקוחות הכי נהנית לעבוד? עם אילו לקוחות התקשורת היתה הכי טובה? מאיפה הלקוחות האלה הגיעו? מהרשתות? מהפניות? מקידום ממומן בגוגל?
מה שעבד בעבר, תנסי לשחזר. בהתאם למוצרים והשירותים שאת רוצה למכור היום, בהתאם לקהל שלהם. יש סיכוי גדול שמה שעבד בעבר, יעבוד גם הפעם (בהתאמה לקהל ולמוצר/שירות).
4. הפניות או ״שיווק שותפים״
השמשי ברשת הקשרים שלך והשיגי לקוחות משם. את לא חייבת נטוורקינג כדי ליצור קשרים – חברים, מכרים, קרובי משפחה, אנשים שעבדת איתם בעבר.. את יכולה להציע להם עמלה על כל לקוח חדש שיגיע דרכם (ושיסגור איתך עסקה) או פשוט לבקש מהם שיפנו אלייך לקוחות (בלי לתת משהו בתמורה).
* הערה קטנה- אין לא נעים. שימי אותו בצד. עכשיו המטרה שלך היא לקוחות! אחר כך תחזרי ל״לא נעים״ (או שלא) ואז תוכלי לטפל בו אחת ולתמיד.
זקוקה לרעיונות נוספים?
שלחי לי הודעה בטופס למטה או שתקראי עוד על אימון עסקי.